Etiketter

måndag 16 januari 2012

Kollektionen växer...

...av förvaringslådor, gjorde en till pennor i går och en låda till småpyssel idag. Ganska kul att göra, går snabbt och man gör i princip likadant som när man syr väskor fast utan handtag eller axelremmar.











  
Sömmen på framsidan runtom blev kanske inte helt 100.. men det får duga..













I går var jag en runda på Ikea, skulle köpa en stång eller vad man kan kalla det (en sån man hänger köksredskap på) till förvaring vid skrivbordet, innan har jag haft en vajer och hängt saker i men jag insåg tillslut att den inte var stark nog för det. Den höll sig inte sträckt...


Inte så snyggt kanske...


Mycket bättre...


Det är ju praktiskt att ha saker som man använder ofta nära till hands. Köpte såklart lite nytt tyg också på Ikea, det går ju lixom inte att låta bli :)


Vad det blir av dessa tyger återstå att se, har ingen plan för de än..

På tal om tyginköp så har jag hittat en på loppis-sidan på facebook som har haft en tygaffär förut som nu har massor tyger i lådor, dessa ska jag få gå igenom och välja och vraka bland, ser fram emot det :) (ska ju såklart betala för de)...

..och tidigare idag hittade jag en annan tjej på loppis-sidan som sålde dragkedjor, 102 st!!! För 100 spänn! Ett kap!


Efter Ikea blev det en sväng in på Modehuset också, köpte två tröjor där på Gina Tricot.. den ena (med stjärnan) är inte riktigt min stil men jag tyckte det skulle vara kul att testa nåt nytt, Å David gillade den också :)



Fast å andra sidan kan jag väl inte påstå att jag har någon speciell stil, "arbetskläder-Ingrid" på dagarna och "One-piece-Ingrid" på kvällarna. He! He!

Nu är det väl sovdags-tid igen. Ha det bra därute kära läsare!

See ya!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar